tirsdag den 28. maj 2013

Kalorielet kødsovs med skjulte grøntsager

Ofte når at jeg laver kødsovs så laver jeg det på følgende måde..




Kødsovs med grøntsager
(stor portion til 2 voksne + 2 børn, så resten fryses ned)

4-5 kartofler
4 gulerødder
2 fed hvidløg
1 dåse tomater
2 spk. tomatpure
1 dusk persille
et skvat vand
800 gram hakket oksekød (3-5%)
fond eller 1 boullionterning
oregano
salt og peber
1 dl. cremefine

Kød svitses i en gryde, og imens blendes skrællet kartofler, gulerødder, persille, tomater og hvidløg. Når at kødet er brunt, tilsættes tomatpuren, og der røres rundt inden at grøntsagerne tilsættes sammen med cremefinen (hmm, hedder det egentlig cremefine, eller husker jeg forkert..det er den der fløde erstatning, som hedder creme..et eller andet..hehe)




Grunden til at jeg blender grøntsagerne, er faktisk for at snyde mine børn. De hader nemlig varme grøntsager, og så sparer jeg også på lidt kalorierne i retten

Retten blev spist med fuldkornspasta og rucolasalat..mums..
og velbekommen


Selv om vi er 2 voksne og 2 børn, bliver der i denne portion rigtig meget kødsovs, så resten fryses ned, eller bruges i en lasagne dagen efter ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar