tirsdag den 16. juli 2013

Bok Choy -dampet med hvidløg og ingefær

Kan du ikke få Bok Choy i dit lokale supermarked, så kan du næsten altid købe det i din lokale asiatiske/thai købmand..Det smager sprødt og skønt, hvis du altså ikke overkoger det..for så bliver det en slatten omgang ..

Bok Choy med ingefær og hvidløg
(4 personer-som tilbehør)
1 Bok Choy
2 fed hvidløg
1 spk rapsolie
1 spk. ingefær
1/2 dl. vand
1/2 tsk. sesam olie (kan undlades)
salt og peber

Hvordan
Bok Choy skylles og deles i blade/grove stykker, og duppes tørre
Ingefær og hvidløg skrælles og rives groft. Det puttes i en kold wok sammen med den kolde olie, og det er vigtigt at ingredienserne tilsættes når at olien er kold, ellers brænder det nemt på. Bok Choy vendes hurtigt i wokken, brug maks 10-15 sekunder. Hæld vand over, krydder med salt og peber og lad det simrer i maks 1 minut. Sprinkle sesamolien 
over inden at det serveres (Hvis du vil spare på kalorierne kan sesamolien det undlades)

Nu vil jeg lave lidt salater til i aften, for min mand og søn skal overnatte i shelter, så min datter og jeg spiser sammen med dem (vi griller), og så cykler vi hjem i seng, for jeg er.. hehe..mørkeræd

Bon appetit og velbekommen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar