lørdag den 20. juli 2013

Hasselbagte kartofler med rosmarin - Skønt til grilmad

Når jeg tænker tilbage på min barndom, så lavede min mor næsten altid hasselbagte kartofler, som vi spiste sammen med en bøf, bearnaise og ærter..De (det) smagte super lækkert, så her er en opskrift som minder om dem min mor lavede..
Hasselbagte kartofler med rosmarin
(2 personer/bages ved 200 grader i 30-40 min)

2 bagekartofler 
lidt rapsolie
salt og peber
rosmarin

Hvordan
Bagekartoflerne skrubbes, og hver enkelt kartoffel skæres over (deles i 2) og lægges på den flade side. Skær riller på tværs af kartoflen med ca 1/2 cm mellemrum. Pas på at du ikke skærer helt ned igennem kartoflen. Når at kartoflerne er skåret, placeres de på et ovnbagt fad, og pensles med olien, krydderes med salt, peber og giv dem så et drys hakket frisk rosmarin, det smager mums
De bages i ovnene i 30 - 40  minutter (stik evt. i dem med en kødnål- er der ingen modstand, så er de færdige)

xoxo og velbekommen ..
Nu vil jeg smutte på stranden med mand og børn..+ en lille madkurv 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar