søndag den 21. juli 2013

Italiensk brødsalat - lækkert både som tilbehør eller hvis du spiser den alene

Idag lavede jeg denne mættende salat til vores aftensmad, men da min mand jo er vældig glad for kød, så grillede vi også spyd med kylling der var marineret i honning og lime..Men jeg må nok indrømme at salaten blev langt bedre end jeg havde forestillet mig..skøønt
Italiensk brødsalat
(4 personer)

1 stor gul peberfrugt
1 salatløg
4 grove skiver tørret brød (fx. ciabatta eller foccacia)
4 skiver squash (2 cm tykke)
4 store modne tomater
10-12 stk afdryppet capers
16 store grønne oliven
2 fed hvidløg
1 spk. eddike
3-4  spsk. olivenolie (eller andet olie)
salt og friskkværnet peber

evt. 1 lille håndfuld basilikumsblade

Hvordan
Peberfrugt skylles, halveres og kernerne fjernes. Squash skylles og skæres i grove skiver. Brødet skæres i skiver. Alle de ordnede (brød, squash og peberfrugt) ingredienser grilles et par minutter på hver side, så at det får farve. Derefter skæres de i tern og stilles til side i en skål. Tomater og løg ordnes, skylles og skæres i tern og puttes i skålen til de grillede grøntsager. Tilsæt så grov hakket  capers, oliven og friskhakket basilikum i salaten

Salaten vendes med dressingen og spises..

Dressing
Hvidløg pilles, rives fint og blandes med olie, eddike, salt og friskkværnet peber og piskes godt sammen

Jeg ventede dog med at tilsætte de grove brødtern i salaten indtil lige før at vi skulle spise, for jeg kan nemlig ikke li´ hvis brødet bliver alt for smattet 
  xoxo og bon appetit

1 kommentar:

  1. Du har ret denne salat smager jo bare død godt :-))) hilsen mie

    SvarSlet