onsdag den 24. juli 2013

Kyllingespyd marineret med honning og lime, lækkert til grillen

Jeg lavede disse lækkere grillede kyllingespyd til aftensmad, de smagte skøøønt og vi spiste dem sammen med den italienske brødsalat..Kødet var saftigt og smagte himmelsk, og jeg er ellers ikke den store kødspiser, som jeg jo tidligere har nævnt. 
Vores søn elsker at spise disse spyd kolde, så er der et par stykker tilbage, så får han ofte 1 med i madpakken, sammen med lidt råkost ..og selvfølgelig et stykke rugbrød ;-)
Grillet kyllingespyd med lime og honning
(2 personer)

2 kyllingebryster uden skind
1/2 lime
1 spsk. honning- selvfølgelig dansk
1 spsk. rapsolie
4-6 trægrillspyd (dem af metal kan jo også godt bruges)
et drys chili  (kan undlades)

Hvordan
Træspyddene lægges i vand i ca 60 min eller længere. Jeg plejer at lægge dem i vand  om formiddagen, og lader dem ligge i vandet indtil at jeg skal bruge dem om aftenen. Hvis du ikke lægger dem i vand, så bliver de meget brune, læs brændte som mine gjorde. Jeg havde nemlig glemt det..men pyt, der gik ikke ild i dem..

Kødet renses for sener, skind og ben..hvis der altså er noget. Derefter skæres det i tern og sættes på træspyddene. Kødet pensles med marinaden, og trækker gerne 30-40 min eller længere..Jo længere kødet får lov til at marinere inden at det grilles, jo bedre smager det.. 

Grill kyllingespyddene i ca 15 min. eller indtil at de er gennemstegte..husk at vend dem undervejs

Marinaden
1/2 lime, skylles og rives fint ned i ned i en skål. Bland det med presset lime, honning, chili og olie. Smag til med salt og friskkværnet peber

xoxo og velbekommen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar