mandag den 15. juli 2013

Ovnstegte grøntsager med timian og trøffelolie

Jeg elsker faktisk denne ret,og vi spiser den ofte som tilbehør til et stykke kød..Altså nok mest fordi at min mand og børn gerne vil have kød..Havde jeg boet alene, så havde jeg nok ikke fået kød særlig tit, og det er ikke fordi at jeg er vegetar, men tjaa.. Jeg er nok bare ikke så vild med at tygge i kød 



Ovnstegte grøntsager med timian
(4 personer/ 200 grader i 25-30 min)

3 kartofler
3 store gulerødder
3 pastinak
1 rødløg
8 fed hvidløg
2 spk. rapsolie
salt og peber 
1 kvist frisk timian
1 tsk. trøffelolie (kan undlades)

Hvordan
Kartofler, gulerødder og pastinak skrælles og skæres i grove stykker. Rødløg og hvidløg pilles og skæres i både. Grøntsagerne placeres på en bradepande i 1 lag, og de vendes med rapsolien og drysses friskpillet timian, salt og peber. 
Grøntsagerne steges i ovnen ved 200 grader. Husk at vend grøntsagerne undervejs..
Tag bradepanden ud af ovnen efter 20  25 min og sprinkle trøffelolien over grønstagerne og steg dem yderligere i 5 min

De kan servers som tilbehør til kød eller fisk ..Eller bare spises alene med dip
Velbekommen og bon appetit





Ingen kommentarer:

Send en kommentar