onsdag den 28. august 2013

iform pizza grunddej hjemmelavet

Ja, som overskriften siger, så er den altså fra iform. Men skønt det smager den..

Pizza Grunddej
25 gram gær
2,5 dl tempereret vand
150 gram durumhvedemel
250 gram fuldkornsmel (fx. graham eller spelt)
1 tsk fint havsalt

Sådan gør du
Opløs gæren i 0,5 dl af vandet. Bland det med 2 spsk. durumhvedemel, og stil det til side for at hæve i ca 30 min. (Gerne et lunt sted under et viskestykke). Efter hævning blander du dejen med resten af vandet, melet og salt. Så skal du ælte det godt igennem, eller bruge en røremaskine, indtil du får en flot, blank og smidig dej. Form så 4 runde pizzaer, eller 8 små

Jeg foretrækker lige at bage mine bunde et par min ved 200 grader, før jeg putter fyld på, men jeg hader også bløde pizzabunde..


Velbekommen



Ingen kommentarer:

Send en kommentar