onsdag den 30. oktober 2013

Lemon chicken / kylling med lime-citron

For mange år siden da jeg boede i Australien, så var det meget trendy/inn (eller hvad man nu skal kalde det) at spise Lemon Chicken. Jeg har dog aldrig kunne finde "den rigtige" opskrift, men denne sunde version smager nu også ganske godt.. 

HelseQvindens Lemon chicken
(2 portioner)

Ingredienser
2 kyllingebryster
1 teske rapsoile
1 /2 dl lemon/citron saft
1 fed pillet hvidløg
salt og peber

Sådan gør du
Rens kyllingebrysterne for blod, sener og andet snask. Læg kødet i en skål . Hak hvidløg og bland det med lemon saft, olie og salt + peber . Hæld marinaden over kødet, og lad kødet marinere i ca 30 min. Læg kyllingebrysterne i et ovnfastfad, og smid marinaden ud. Steg kødet i ovnen ved 200 grader i ca 30 min. Er du i tvivl om kyllingen er færdig, så kan du skære den igennem og checke

Tilbehør og Rester
Skær dine kyllingebrysterne i skiver, og server en lækker tomatsalt, og ristet kartofler/græskar til den. Har du lidt Lemon Chicken tilbage efter aftensmaden, så kan du sagtens gemme det på køl og spise det koldt til frokost dagen efter, oven på ristet rugbrød med tomater og avocado. Eller sammen med en lækker rodfrugt salat...

En anden lækker opskrift med lemon og kylling er 
Kyllingespyd marineret med honning og lime
Nu vil jeg smutte ned og træne
Velbekommen og klem fra HelseQvinden





Ingen kommentarer:

Send en kommentar