søndag den 27. oktober 2013

Slankemad Ovnbagte krydderurtepaneret rødspættefileter

Jeg er ikke særlig stor fan af fisk, som smager for meget af fisk. (Altså udover Sushi). Det skal helst smage af urter eller krydderier. Forleden fik vi fat i nogle friske rødspætter, og så lavede jeg denne lille ret til min familie. Begge børn spiste deres mad, uden at brokke sig. Faktisk ville den ældste (på 9 år) gerne have en ekstra portion..Lidt utroligt, for han er lidt kræsen når at det er varme fiskeretter


Ovnbagt  Krydderurte"paneret" Rødspættefileter 
(4 personer/ 5-10 min ved 200 grader)

4 stk Rødspætter (fileteret)
1 håndfuld frisk spinat
1 skive gammelt brød
1 fed hvidløg
1 håndfuld frisk persille
1 tesek olivenolie
salt og peber
1 lime

Sådan gør du
Skyld din spinat og persille, og dup den tør i et rent viskestykke. Kom den tørre persille og spinat i en food processor sammen med 1 fed hvidløg og blend det godt. Tilsæt brødet og blend igen. 
Læg dine fiskefileter i et ovnfast fad, og fordel krydderurteblandingen/toppingen ovenpå fisken, sprinkle lidt olivenolie over fisken, og krydder med salt og peber inden at du steger/bager det i en varm ovn i ca 5-10 min (Tiden kommer lidt an på hvor tyk din fisk er, mine fileter var meget små og derfor fik fisken kun 5 min)

Næringsindholdet er 1335 kcal i 4 portioner,
det er 333,75 i 1 portion til 1 person

Tilbehør og opbevaring
Server fisken med en skive lime og  lidt stegte rodfrugter. 
Har du en rest fisk tilbage fra efteraftensmaden, kan den sagten spises kold dagen efter, med en lækker salat til frokost 

Klem fra HelseQvinden


Ingen kommentarer:

Send en kommentar